Sidor

tisdag 22 mars 2011

Ny dörrkrans

Jaha min man klippte ner vår forsythia och jag blev lite ledsen, älskar när denna busken blommar gult när våren kommer. Men han klippte hela, så inget gult blommande i år.

Satt och var lite ledsen och tänkte, så kom det. Grenarna är så pass böjliga att jag kan göra en ny krans att hänga på dörren istället för alla hjärtans dag kransen. Så jag klippte av några grenar som kändes bra och band ihop en krans.

Sedan kom nästa process vad ska jag sätta i kransen???

Tog lite tid men jag kom på det.

Resultatet är härligt.


Tog ett tag att komma på hur jag skulle göra med blommorna. Men bra blev det, ser lite juligt ut på bilden, färgerna är inte så ljusa. Dom är lite mörkare och påminner lite om blommor jag har i trädgården som blommar, fast kanske inte i samma storlek.


Hoppas ni fått lite ideer att pyssla själva.

Scrapa på!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar