Sidor

fredag 21 januari 2011

Foto boken

Halloj alla.

Satt och spanade lite ute på nätet, och hittade Laura Denison. Helt underbara saker som hon gör.


Men en sak som fastnade lite var en bok hon gjort. Älskade hur den såg ut, och bestämde mej för att pröva.

Resultatet blev inte så pjåkigt, men tyckte inte riktigt om hur den var i ryggen. Ville ha den lite stabilare, men det går nog att fixa om man har starkare papper. Det blir väldigt mycket i denna och när du väl får in alla foton och taggar så blir den tyngre och fyller ut mer. Vilket gör mej lite orolig på att den kanske inte håller.


Men sedan satt jag och funderade lite. Jag ville ha själva iden i sidorna men lite fastare i ryggen.

Och då kom ideén till att göra den så att jag hade en rygg på båda sidor. På detta sätt skulle den kunna bli stabilare i ryggen och tåla mer med allt innehåll. Men istället för fem sidor tog jag bara två på varje sida. Resultatet är inte så dumt och den känns mycket stabilare. Men den är inte helt färdig med allt innehåll, men det kommer. Ska bli spännande att se hur den ter sig.


Här är insidan, nog svårt att se hur det ska vara. men när jag är färdig återkommer jag med nya bilder. Hoppas ni förstår ideén.

Papperna köpte jag hos Mikaelas Scrapin.

http://mikaelasscrapin.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar